joi, 5 ianuarie 2012

Humus

Ce facem dupa atata mancare de Craciun si de revelion? Ca in perioada asta a sarbatorilor, lumea a uitat complet de silueta si a pregatit meniuri complete pentru Sarbatori. Si eu am exagerat putin si am mancat sarmalute cu mamaliga si ardei iute, carnati de porc preparati in casa, prajituri, dar astazi am zis stop si am tinut post; nu negru dar nu am mancat cu dulce (cum scrie in calendar). Mi-am facut humus. Intentionam sa mananc dimineata, pranz si seara, humus. Insa dimineata am mai schimbat si am dat iama si la borcanul cu gem de prune cu pere si nuci. La pranz am avut si ciorbita de fasole (fara ciolan) si sote de legume, iar ca desert am mancat samburii de la doua nuci. Un bol cu humus este mai sanatos decat o portie de friptura! Eu l-am descoperit cu ceva vreme in urma la matusa mea care are o reteta deosebita, insa nu aveam blender si nu aveam cum sa-mi pregatesc.



Una din smecherii ca sa-ti iasa un humus bun este sa te asigurari ca ai toate legumele proaspete. Reteta spune ca ai nevoie de :
1 capatana de usturoi, 
1 cutie de naut, 
2 linguri de suc de lamaie, 
2 linguri de tahini, 
3-4 lingurite de chimen, 
1/2 lingurita de sare, 
1/4 lingurita piper, 
1/4 lingurita boia si 10 masline.
Eu am reinventat reteta, am adaptat-o caci nu aveam in casa nici naut, nici tahini si nici chimen. Si am facut cu fasole! Da, am inlocuit. Am dat prin blender usturoiul (stiu ca v-am spus sa aveti toate ingredientele proaspete dar usturoiul in cazul acesta nu e bun verde), fasolea boabe fiarta bine, putin busuioc, 2 lingurite de zeama de lamaie si am adugat ulei  pana a rezultat o pasta fina. Am decorat cu  o mana de patrunjel proaspat (crescut in ghiveciul bunicii ce are forma de galeata) si asta-i tot! Reteta e simpla , produsul e minunat. Ar fi fost si mai bun daca aveam tahini!


10 comentarii:

  1. nu am mancat niciodata! pare bun! :) o sa-l incerc....

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu as pune patrunjel mai mult; as fi adaugat in blender de la inceput langa usturoi. E nemaipomenit ca ai patrunjel verde acum iarna! Eu folosesc congelat, cel uscat nu are aceleasi arome.

    RăspundețiȘtergere
  3. Fasole alba sau rosie? Sau nu conteaza?:D
    Si eu o sa incerc la un moment dat sa fac. Tahini, what's that?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Geanina Sa vezi cat de bun este.O sa-ti placa .

    @Dida Oh, ce idee mi-ai dat!; data viitoare pun mai mult patrunjel, fac cum mi-ai zis tu ;)

    @Andra Fasole neagra daca ai, daca nu ai pui alba ;) Tahini este o pasta din seminte de susan; matusa mea avea un borcans cumparat de la supermarket; insa e mai bine sa il pregatesti in casa; pui in blender seminte de susan si putin ulei, amesteci pana cand compozitia devine o pasta.

    RăspundețiȘtergere
  5. nus cum e dar dupa aspect cred ca tre sa fie tare bun!

    RăspundețiȘtergere
  6. Brindusa Aluculesei6 ianuarie 2012 la 13:54

    Iubita eu mereu prepar aceasta delicatesa si e excelenta,deci bravo si fara comentarii,kiss!

    RăspundețiȘtergere
  7. nu am mancat niciodata , dar cred ca este foarte bun.....

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu stiam ca humus are alt inteles. Daca va ajuta sa slabiti desi nu cred de ce nu!!

    RăspundețiȘtergere
  9. As fi curios sa incerc asa ceva

    RăspundețiȘtergere
  10. pare gustos, noi facem fasolea frecata

    RăspundețiȘtergere